Általános Vásárlási Feltételek

A Cromax Kft. Általános Vásárlási Feltételei

Tartalom
1.) Fogalommagyarázat
2.) Felelősségvállalás
3.) Számlázás
4.) Árak és lehetséges fizetési módok
5.) Vásárlás a Cromax Kft. webáruházán keresztül
6.) Egyénileg rendelt termékek
7.) Cseredarab
8.) Jótállás, szavatosság
9.) Vásárlástól való elállás joga
10.)Vásárlásból kizárható
11.)Érvényesség
12.)Felügyeleti szervek
13.)Panaszkezelés rendje
14.)Szerzői jogok
15.)Adatvédelem

1. Fogalommagyarázat   
1.1. Eladó, szolgáltató

Cromax Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (továbbiakban: Cromax Kft.)
Cégjegyzékszám: 01-09-668507;
Adószám: 12347441-2-42
Közösségi adószám: HU 12347441
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

Székhely, postacím:
1087 Budapest, Tisztes u. 1.

Telephelyek, fióktelepek:
1087 Budapest, Tisztes utca 1. Alkatrészközpont
1087 Budapest, Tisztes utca 1. Autószerviz
1152 Budapest, Szilas park 10. fszt. 4. Alkatrészüzlet
1173 Budapest, Pesti út 41/c. Alkatrészüzlet
1116 Budapest, Fehérvári út 168-178. fszt. 2. Alkatrészüzlet
3531 Miskolc, Győri kapu 24. C. ép. fszt. Alkatrészüzlet
4030 Debrecen, Szoboszlói u. 30-32. Alkatrészüzlet
6000 Kecskemét, Hosszú u. 38. Alkatrészüzlet
8900 Zalaegerszeg, Alsóerdei út 5. Alkatrészüzlet
4400 Nyíregyháza, Pazonyi tér 9-10. Alkatrészüzlet

Cromax ügyfélszolgálat (és egyben a panaszügyintézés helye):
1087 Budapest, Tisztes u. 1. ugyfelszolgalat(kukac)cromax.hu
A Cromax ügyfélszolgálata hétfőtől péntekig 08:30 – 16:30 között érhető el.

Alaptevékenység:
Gépjárműalkatrész-kiskereskedelem (TEÁOR: 4532'08)
Gépjárműalkatrészek és -tartozékok üzlete (TEÁOR: 5030)

A tárhely-szolgáltató adatai:
Média Center Hungary Kft.
Cím: 6000 Kecskemét, Sosztakovics utca 3. II/6.

Az adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-53856/2012.
1.2. Ügyfél, vásárló, vevő, felhasználó
Az a magánszemély, jogi személy, vagy egyéb szervezet, aki a Cromax Kft. üzleteiben terméket vásárol, a termék ellenértékét megfizeti, az ellenértékről kiállított névre és címre szóló számlát (illetve a terméket) a mindenkori szabályozás szerint aláírja és átveszi. (továbbiakban: vevő vagy megrendelő)
Vevő továbbá az, aki elektronikusan vagy egyéb módon megrendelt terméket házhoz szállítással kéri, azt a futártól átveszi, a termék ellenértékét a 4. pontban részletezett lehetséges módok valamelyikén megfizeti, a csomag sértetlen átvételének tényét a futárszolgálat által rendszeresített átvételi nyomtatványon aláírásával (jogi személy, vagy egyéb szervezet esetén pecsétjével is) elismeri.
A vevő elektronikus megrendelésével, rendelésével, személyes vásárlás esetén a számla aláírásával elfogadja és magára nézve kötelező érvényűnek ismeri el a Cromax Kft. általános vásárlási feltételeit (a továbbiakban ÁVF).

1.3. Megrendelő
Aki a Cromax Kft. felé termék vásárlására irányuló szándékát bármilyen, az adott technikai fejlettségnek megfelelő egyértelmű csatornát használva jelzi, azaz megrendelést generál.

1.4. Megrendelés
Az a folyamat, amikor a vevő/megrendelő szándékát fejezi ki egy termék megvásárlására.

1.5. Termék
A Cromax Kft. által forgalmazott áruk összessége.

1.6. Vásárlás
Az a folyamat, amikor a termék ellenérték fejében a Cromax Kft.-től a vevő birtokába és tulajdonába kerül.

1.7. Webáruház
A Cromax Kft. által üzemeltetett, cromax.hu internetcímen elérhető weboldal és online webáruház. A cromax.hu oldalon látható információk mindenkor pusztán tájékoztató jellegűek! 
A cromax.hu oldalon leadott rendelések a Cromax Kft. munkatársa által küldött (automatikus visszaigazolás utáni első) visszaigazoló e-mailig mindössze rendelési igénynek minősülnek. 
Az első, már nem automatikus visszaigazolást követően válnak jogilag is érvényes megrendeléssé.

1.8. Üzlet
A Cromax Kft. által bérelt, illetve üzemeltetett, működési engedéllyel rendelkező gépjárműalkatrész-kiskereskedelem folytatására szakosodott üzlethelyiségek. 
(Tevékenység TEÁOR száma: 4532'08, az üzlet típusának TEÁOR száma: 5030)

1.9. Raktárkészlet
A Cromax Kft. üzletei egyedileg tervezett, állandóan változó, helyi termékválasztékkal rendelkeznek. Adott üzletben található termék a vevő számára azonnal elérhető, megvásárolható. Az aktuálisan a Cromax Kft. központi raktárában található termékekről bővebb tájékoztatást az üzlet munkatársai adnak. Ezen termékek szállítási határideje 1 munkanap.
A Cromax Kft. által úgynevezett külső raktárkészleten tartott termékek elérhetőségéről az üzlet munkatársai tudnak bővebb felvilágosítást adni. A külső raktárkészleten lévő termékek üzletbe történő szállítási határideje változó, általában 1-3 munkanap.
Azon termékeket, melyek nem képezik a Cromax Kft. fent említett bármely raktárkészletének részét a vevő megrendelheti. Az ilyen módon egyénileg megrendelt termék szállítási határideje általában 3-5 munkanap, de ez a termék egyedi tulajdonságaitól függően gyakran akár 1-2 hétre, de egyes kivételes esetekben 1-2 hónap időtartamra is módosulhat. Az egyéni megrendelés részletes szabályozását az ÁVF. 7. pontja tartalmazza.
A vevő a kiválasztott, megrendelt terméket a fenti szállítási határidők figyelembe vételével adott üzletben átveheti, illetve annak házhoz szállítását kérheti.

1.10 A vevő aláírása
A vevő aláírása alatt jogi személy vagy esetén minden esetben a vevő képviseletében eljáró személy aláírását, továbbá a jogi személy pecsétjét, pecsét hiányában az átvevő nevének nyomtatott betűkkel történő feltüntetést és igazolványszámát értjük.

1.11 Foglalás
A Cromax Kft. a vevő kérésére a megvásárolni kívánt termékeket úgynevezett foglalásba helyezi. Ez biztosítja a vevőt abban, hogy az általa megvásárolni kívánt termék adott időpillanatban rendelkezésre áll.
A foglalás időtartama az üzlet saját raktárkészletén tartott termékek esetén maximum az adott napot érintheti. A foglalás időtartama a Cromax Kft. központi raktárkészletén, továbbá külső raktárkészletén tartott, illetve a vevő kérésére egyénileg megrendelt termékek esetén maximum 5 naptári nap. 

vissza a Tartalomhoz

2. Felelősségvállalás 
A Cromax Kft. által forgalmazott termékek rendeltetésszerű használatra alkalmasak.
A felelősségvállalás kizárólag a termékre, annak értékéig, szavatossági vagy jótállási ügyintézés keretében valósulhat meg.
A cromax.hu honlapon szereplő információk tájékoztató jellegűek.
A vevő a megrendelés során az űrlap kitöltésével, továbbá a számla aláírásával igazolja, hogy megismerte és elfogadja a Cromax Kft. mindenkor hatályos általános vásárlási feltételeit.
A vevő felelőssége a termék pontos kiválasztása.

2.1. A Cromax Kft. részéről
A Cromax Kft. viszonteladó. Termékeit jóhiszeműen forgalmazza. A Cromax Kft. törekszik beszállítóit úgy megválasztani, hogy az általa forgalmazott termékek kategóriájuknak megfelelően az elvárt minőséget képviseljék.
A Cromax Kft. munkatársai vásárlás előtt a szemrevételezés módszerével biztosítják a leendő vevőt a termék sértetlen állapotáról.
A Cromax Kft. az általa forgalmazott termékek hibás felhasználásából, szakszerűtlen beszereléséből, rendeltetésnek nem megfelelő működtetéséből eredő károkért, a termék által okozott járulékos károkért, továbbá személyi sérülésekért felelősséget nem vállal.
A felelősségvállalás kizárólag a termékre, annak értékéig, szavatossági vagy jótállási ügyintézés keretében valósulhat meg.
A Cromax Kft. felhívja vevői figyelmét, hogy az általa forgalmazott termékek felhasználására, beszerelésére szigorú szabályok vonatkoznak. A termék beszerelését, cseréjét bízzák szakszervizre (szakemberre)!
A nem megfelelően beépített termék, illetve az előírások be nem tartása sérüléseket, károkat okozhat.
A Cromax Kft. fenntartja a tévedés és nyomdahiba jogát, azaz a webáruházban feltüntetett adatokért – beleértve az árat – felelősséget nem vállal. A honlapon közölt információk és árak jóhiszeműen lettek elhelyezve, kizárólag tájékoztató jellegűek. Amennyiben a rendelés feldolgozása során bármilyen eltérésre fény derülne, akkor erről a vevőt haladéktalanul értesíti.
A webáruházban látható termékképek minden esetben illusztrációk! Kizárólag tájékoztatásra szolgálnak, a rendelhető készletek tartalmáról, tartozékokról, járulékos kiegészítők meglétéről információt nem közölnek. 
Rendelés leadását követően a webáruház által küldött első e-mail egy automatikus visszaigazolás, ami kizárólag azt jelenti, hogy megrendelését a rendszer fogadta. A megrendelt termékek készlet és árinformációit nem erősíti meg. Ezt a megerősítést minden esetben az első, már nem automatikus visszaigazolás küldésével teszik meg a Cromax Kft. munkatársai.
Cromax Kft. kizár minden felelősséget a webáruház használói által tanúsított magatartásért. Az oldal használója teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért.
A cromax.hu oldal olyan hivatkozásokat tartalmazhat, amely más üzemeltetők oldalaira mutathat. Ezen üzemeltetők adatvédelmi szabályozásáért és más tevékenységéért a Cromax Kft. nem vállal felelősséget.
Az oldal használója által a webáruház használata során elérhetővé tett tartalmat a Cromax Kft. jogosult, de nem köteles ellenőrizni. Az oldal használója által közzétett tartalmakért a Cromax Kft. felelősséget nem vállal.

2.2. A vevő részéről
A vevő felelőssége a megvásárolni kívánt termék egyértelmű beazonosítása (alvázszám, motorszám, típus, évjárat, pótalkatrész felmutatása, stb.).
A vevő felelőssége a vásárlás előtt megbizonyosodni arról, hogy az adott termékre van szüksége.
A vevő téves adatszolgáltatásáért, az ebből eredő károkért a Cromax Kft. semminemű felelősséget nem vállal.
A Cromax Kft. munkatársai vásárlás előtt a szemrevételezés módszerével biztosítják a leendő vevőt a termék sértetlen, tiszta, rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotáról. A vevő felelőssége megbizonyosodni arról, hogy az átvett termék sértetlen, tiszta, rendeltetésszerű használatra alkalmas, beépíthető állapotban került számára átadásra. A Cromax Kft. a vevő által korábban átvett, de sérült, koszos, rendeltetésszerű használatra nem alkalmas terméket kizárólag jótállási ügyintézésre veszi át, a termék visszavételéről jótállási ügyintézés keretei között kerül döntés.
A termék felhasználása, beszerelése során MINDEN ESETBEN be kell tartani a biztonsági, szerelési, technikai előírásokat. Ezek be nem tartásáért a Cromax Kft. felelősséget nem vállal.
A Cromax Kft.-től vásárolt termékek felhasználásáért a Cromax Kft.-t semmi nemű felelősség nem terheli.
A vevő felelőssége fizetéskor a kifizetett összeg helyességét ellenőrizni, mert pénztártól való távozás után a Cromax Kft. üzleteiben (illetve a futárszolgálat kézbesítőjénél) ez irányú reklamációra nincsen lehetőség. 

vissza a Tartalomhoz

3. Számlázás 
Webshopunkban történő vásárlás esetén, minden esetben névre és címre szóló elektronikus számlát állítunk ki amelyet a vásárló által megadott e-mail címre küldünk el. A névre és címre szóló számla egyben jótállási jegy is.
Üzletünkben történő személyes vásárlás esetén, amennyiben a vásárló nem kívánja megadni adatait, a Cromax Kft. nyugtát állít ki.
A vevő minden esetben a termék vagy annak ellenértékének átvételét, megrendelését, előleg megfizetését, továbbá a Cromax Kft. mindenkor hatályos általános vásárlási feltételeinek elfogadását a megrendelőlap, a számla vagy a számlával egy tekintet alá eső okirat külön táblázatban részletezett módon történő aláírásával igazolja.

3.1 A névre szóló számla előnyei
A névre szóló számla egyben jótállási jegy is. A jótállási igény érvényesítése során a jótállási igény ennek hiányában automatikusan elutasításra kerül (ÁVF. 9.5 pont).

3.2 Számla jóváírása
Az ÁVF. 10. pontja alapján üzletünkbe visszahozott vagy webáruházunknak visszaküldött és a Cromax Kft. által jóváírt termékek esetén, amennyiben a terméket a vevő bankkártyával, előre utalással, halasztott fizetésű utalással vagy utánvéttel fizette, a jóváírt termék ellenértéke a számlával egy tekintet alá eső okirat (jóváíró számla) kiállításának dátumától számított 30 naptári napon belül a vevő által megadott bankszámlaszámra visszautalásra kerül.

vissza a Tartalomhoz

4. Árak és lehetséges fizetési módok
Az árak az áfát tartalmazzák.
A feltüntetett és közölt árak csak adott napon érvényesek.
A webáruházban elérhető termékek tulajdonságai és azok árai eltérhetnek a Cromax Kft. üzleteiben megtalálható termékekkel, illetve azok áraival. 
Amennyiben valamely termék csak a Cromax Kft. üzletében vagy csak a webáruházban érhető el, e tény az adott termékre vonatkozó információk között feltüntetésre kerül.
Fizetési módok: készpénz, bank- és hitelkártya, átutalás, utánvét, online bankkártyás fizetés.

4.1. Általános tudnivalók
A Cromax Kft. üzleteiben, illetve a cromax.hu webáruházban feltüntetett árak bruttó árak, a mindenkor érvényes általános forgalmi adót tartalmazzák. 
Termék átvételére csak névre és címre szóló számla kiállítása mellett van lehetőség (ÁVF. 3. pont).
Amennyiben a vásárlás folyamán előleg megfizetéséről számla készült, a termék átvételekor az előleg értéke a végszámlába beszámításra kerül.
A feltüntetett és közölt árak csak adott napon érvényesek.

4.2. Lehetséges fizetési módok a Cromax Kft. üzleteiben és webáruházában
Átutalás
Átutalás fizetési mód választása esetén Ön az áru ellenértékét előre átutalja.
A rendelés feldolgozása után, munkatársunk e-mailt küld, amelyben Ön az utaláshoz szükséges összes információt megtalálja.
Átutalás fizetési mód választás esetén csomagját átveheti üzletünkben, csomagponton, csomagautomatánál vagy házhozszállítással.

Online bankkártya
Webshopunkban történő vásárlásnál a rendelés feldolgozása után Önt e-mailben értesítjük, amelyben az online bankkártyás fizetéshez szükséges összes információt megtalálja. E fizetési mód esetén csomagját átveheti üzletünkben, csomagponton, csomagautomatánál vagy házhozszállítással.

Készpénz
Készpénzzel üzletünkben, csomag átvételi ponton, futárnál vagy csomagautomatánál fizethet.
Ha üzletünkben fizet, még a bizonylat lezárása előtt módosíthatja munkatársunknál bankkártyás fizetésre.

Bankkártya
Bankkártyával üzletünkben, csomag átvételi ponton, futárnál (utánvét) vagy csomagautomatánál fizethet. Ha üzletünkben fizet, még a bizonylat kiállítása előtt módosíthatja  munkatársunknál készpénzesre.

Utánvét
Az utánvét fizetési mód készpénzes vagy bankkártyás fizetés lehet, amely történhet futárnál, átvételi ponton vagy csomagautomatánál.  
Csomagautomatánál csak bankkártyával fizethet! Az utánvét szolgáltatás a futárszolgálatoknál a pénzkezelés miatt díjköteles.

4.3. Átutalási megállapodás alapján, halasztott fizetésű átutalással történő fizetés.
Külön átutalási megállapodás alapján engedélyezett halasztott fizetésű átutalásos fizetési mód esetén minden esetben a vevő nevére és címére szóló átutalásos számla kerül kiállításra.
A termék ellenértékének a Cromax Kft. bankszámlájára történő megérkezési határideje a számlán feltüntetett fizetési határidő dátuma.
Halasztott fizetésű átutalási lehetőséget a Cromax Kft. üzleteiben dolgozó munkatársainak jelezve lehet igényelni. Az elbírálás egyedi szempontokat figyelembe véve központilag történik.
Átutalásnál kérjük a számlaszámot feltüntetni szíveskedjenek.
Késedelmes fizetés esetén a Cromax Kft. a késedelemmel érintett naptári félév első napján érvényes jegybanki alapkamat nyolc százalékponttal növelt értékét számolja fel.

4.4. Utánvéttel történő fizetés futárszolgálattal történő kiszállítás esetén.
A Cromax Kft. az üzletben személyesen, telefonon vagy a webáruházon keresztül megrendelt terméket a vevő kérésére futárszolgálat igénybevételével a mindenkor hatályos díjszabás és szabályok szerint házhoz, illetve kérés alapján GLS CsomagPontra szállítja.
Utánvétes fizetési mód esetén minden esetben a megrendelésben megadott, a vevő nevére és címére szóló elektronikus számla kerül kiállításra. 
Az utánvét megfizetését, illetve a termék sértetlen csomagolású átvételét a vevő a futárszolgálat által mindenkor rendszeresített átvételi lapján aláírásával köteles igazolni. A vevő megrendelésével és az átvételi lap aláírásával igazolja, hogy megismerte és elfogadja a Cromax Kft. mindenkor hatályos általános vásárlási feltételeit.
A Cromax Kft. a sérült vagy nyitott csomagok átvételéből eredő károkért felelősséget nem vállal. A sérült, nyitott csomagokat ne vegyék át!


vissza a Tartalomhoz

 

5. Vásárlás a Cromax Kft. webáruházán keresztül 
 

5.1. Általános információk
A Cromax Kft. a cromax.hu internetcímen elérhető online webáruházat üzemeltet.
A webáruházban történő vásárlás esetén, a jelen dokumentum alapján létrejött elektronikus szerződés nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen ÁVF hatálya Szolgáltató weblapján (https://cromax.hu/) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁVF folyamatosan elérhető a következő weboldalról: https://cromax.hu/letoltheto_tartalmak/altalanos_vasarlasi_feltetelek és letölthető az alábbi linkről: https://cromax.hu/letoltheto_tartalmak/altalanos_vasarlasi_feltetelek.pdf
A webáruházban történő vásárlás esetén, a jelen szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webshop weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a webshopnak, az ÁVF-ben foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.
Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül, kivéve az ÁVF szövegét, melynek letöltéséhez és elektronikus tárolásához Szolgáltató kifejezetten hozzájárul.
Felhasználó a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁVF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.
Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
Az itt látható információk (ár, rendelkezésre állás, stb.) mindenkor pusztán tájékoztató jellegűek!
Ezek az információk technikai hibák miatt egyes esetekben eltérhetnek a tényleges adatoktól. A weboldalon történő téves adatszolgáltatásból, illetve technikai hibákból eredő bármi nemű károkért a Cromax Kft. felelősséget nem vállal.
A webáruházban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. Nem vállalunk felelősséget a webáruházban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.
Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
A termékekkel kapcsolatban bővebb, pontos tájékoztatás kérhető a Cromax Kft. üzleteiben személyesen, telefonon, e-mailben, illetve a Cromax webáruházán a +36 20 355 1345-ös telefonszámon, vagy az webaruhaz(kukac)cromax.hu e-mail címen.
A Cromax Kft. webáruházában leadott rendelések az automata visszaigazolást követő első, már nem automata visszaigazolásig mindössze rendelési igénynek minősülnek, a manuális visszaigazolással jön létre az elektronikus szerződés. Státuszuk: "feldolgozás alatt". Személyes ellenőrzést, illetve indokolt esetben egyeztetést követően válnak jogilag is érvényes megrendeléssé.
A rendelések státusza ekkor változik "összekészítés alatt" állapotúra, melyről minden esetben e-mailes értesítés érkezik.

5.2. Vásárlási folyamat webáruházon keresztül
Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba/vagy regisztráció nélkül is tud vásárolni.
Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.
Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket.
Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a kosár ikon melletti linkre kattintva.
Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „tovább nézelődöm” gombot.
Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés - X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítéséhez a „frissítés/kosár frissítése” ikonra kattint Felhasználó.
Felhasználó kiválasztja a szállítási/fizetési módot, szállítási címet.
Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló e-mail alapján minden költséget tartalmaz. A számlát a csomag tartalmazza.
Az adatok megadását követően Felhasználó a ”rendelés jóváhagyása” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.
Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
A webáruház a rendelési igény leadása után a vevő e-mail címére 48 órán belül egy automatikus visszaigazolást küld. Ez a visszaigazolás nem a megrendelt termékekre vonatkozó szállítási megerősítés, hanem egyelőre csak egy értesítés arról, hogy a vevő rendelése megérkezett a Cromax Kft. munkatársaihoz.
A webáruházon keresztül leadott rendelési igények feldolgozása során a Cromax Kft. munkatársai minden esetben e-mailben értesítik a vevőt (manuális visszaigazolás) az érintett rendelés aktuális státuszáról (az automatikus visszaigazoláson felül).
Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
A megrendelés leadásakor telefonszám megadása kötelező, mert kérdés esetén a rendelés feldolgozásakor, illetve a szállítás során egyes esetekben szükség lehet személyes egyeztetésre.

5.3. Átvételi lehetőségek
Cromax üzletben történő személyes átvétel
A megrendelés véglegesítése előtt a rendelési folyamat során a vevő kiválaszthatja, hogy a megrendelt terméket melyik Cromax üzletben szeretné személyesen átvenni.
A termék lehetséges átvételének időpontját a megrendelt termékek rendelkezésre állása határozza meg. A termék átvételének pontos időpontjáról minden esetben az érintett Cromax üzletben dolgozó kollégák adnak tájékoztatást!
Miután a megrendelt termék megérkezik az érintett üzletbe, az üzlet munkatársa erről e-mailben értesítést küld. Az értesítés kiküldésétől számított maximum 3 munkanapig van mód a termék átvételére. Ezt követően a rendelés semmisnek minősül, és az érintett termékek rendelkezésre állása a továbbiakban nem biztosított.
Személyes átvétel esetén a vevő a termék személyes megtekintése után elállhat a vásárlástól.
Futárszolgálattal történő házhoz szállítás
A mindenkor érvényes házhoz szállítási díjszabás és szabályozás elfogadása mellett a vevő kérheti a megrendelt termékek egy általa megadott címre történő kiszállítását.
A kiszállítás időpontját a megrendelt termékek rendelkezésre állása határozza meg. A kiszállítás időpontja a vevő által megrendelt termékek együttes rendelkezésre állásától számított következő munkanap.
A csomag futárszolgálatnak történő átadásakor a vevőt e-mailben tájékoztatjuk a csomagfeladás tényéről, illetve a csomagszámról, amelyre hivatkozva a vevő közvetlenül a kiszállítást végző futárszolgálattól kérhet további információkat. A futárszolgálat elérhetősége: +36 1 802 0265
A futárszolgálat a rendelt termékek kézbesítését maximum két alkalommal kísérli meg. A második kézbesítési kísérlet előtt a futárszolgálat munkatársa telefonon egyeztet a kiszállítás időpontjáról. Amennyiben ezek a kézbesítési kísérletek sikertelenek a rendelés semmisnek minősül és az érintett termékek rendelkezésre állása a továbbiakban nem biztosított.
A Cromax Kft. a sérült vagy nyitott csomagok átvételéből eredő károkért felelősséget nem vállal. A sérült, nyitott csomagokat ne vegyék át!
Fontos!!!
A csomag átvétele előtt először kérjük ellenőrizze, hogy a csomag sértetlen-e!
Amennyiben a csomag sérült, kérjen kárfelvételi jegyzőkönyvet a futártól! A jegyzőkönyvre rá kell íni, hogy a csomag, doboz sérülten érkezett.
A csomagot Ön nem köteles átvenni.
Egy másik lehetőség, ha a csomag sérült, de Ön úgy gondolja, hogy a benne lévő tartalom nem sérülhetett.
Ekkor az utánvét megfizetése után átveheti a csomagot, de kérjük, ekkor is kérjen kárfelvételi jegyzőkönyvet!
A kárfelvételi jegyzőkönyvre először rá kell írni, hogy a doboz, csomag sérülten érkezett. Kérje meg a futárt, hogy várja meg, amíg Ön ellenőrzi a csomag tartalmát! A futár a GLS szabályzata szerint köteles ezt megvárni. Amennyiben a csomag tartalma is megsérült, azt a kárfelvételi jegyzőkönyvben szintén rögzíteni kell. Amennyiben átvette a csomagot, a sérült alkatrészt kicserélni vagy a pénzt Önnek visszafizetni csak a kárfelvételi jegyzőkönyv ellenében tudjuk, mivel a kárigényt a GLS felé mi is csak a jegyzőkönyvvel tudjuk érvényesíteni. Együttműködését köszönjük.
Csomagponton történő átvétel
A mindenkor érvényes szállítási díjszabás és szabályozás elfogadása mellett a vevő kérheti a megrendelt termékek GLS Csomagponton történő átvételét.
Az átvétel időpontja függ a termékek rendelkezésre állásától. A termékek az együttes rendelkezésre állástól számított következő munkanaptól érhetőek el a csomagponton. A GLS CsomagPontok jól megközelíthető helyeken találhatók, például bevásárlóközpontokban, benzinkutakon, könyvesboltokban vagy egyéb forgalmas üzletekben, és a legtöbb hosszú nyitva tartással, akár hétvégén is várja a csomagot átvenni kívánó ügyfeleket. A vevő 5 munkanapon belül, bármikor átveheti a csomagot, figyelembe véve a nyitva tartási időt. A csomag átvételéhez érvényes személyi okmány felmutatása szükséges.
A Cromax Kft. a sérült vagy nyitott csomagok átvételéből eredő károkért felelősséget nem vállal. A sérült, nyitott csomagokat ne vegyék át!


5.4. A csomagszállítás díja
https://cromax.hu/szallitasinfo

5.5. Átfutási idő
A termék kosárba rakása előtt a "Rendelkezésre állás" oszlopban látható tájékoztató információ arról, hogy a választott termék megtalálható-e a Cromax Kft. valamelyik raktárában, vagy várni kell a beérkezésére. Az itt látható szállítási információ azt jelenti, hogy megrendelés esetén hány munkanap, mire a termék a Cromax Kft. központi raktárába beérkezik.
Házhoz szállítás esetén: Figyelem! Változás!
Amennyiben munkanapon 12:00 óra előtt a vevő leadja a rendelését egy olyan termékre, ami a Cromax Kft. központi raktárában megtalálható, akkor a termék még azon a munkanapon a kiszállítást végző futárszolgálatnak kézbesítésre átadásra kerül. Az így átadott csomagok belföldre a következő munkanapon kerülnek kiszállításra 8:00 és 17:00 között. Ezen belül a kézbesítés pontos időpontját a futárszolgálattól lehet megtudni, a rendelésről kapott csomagszám alapján. A futárszolgálat elérhetősége: +36 1 802 0265
Külföldi címre kért csomagok kiszállításával kapcsolatban a Cromax Kft. webáruháza a +36 20 355 1345-ös telefonszámon ad pontos tájékoztatást.
A munkanapon 12:00 után, szabad- vagy munkaszüneti napon leadott rendelések a következő munkanapon kerülnek feldolgozásra.
Üzletben történő személyes átvétel esetén:
A termék átvételének pontos időpontjáról minden esetben az érintett Cromax üzletben dolgozó kollégák adnak tájékoztatást! A termék üzletbe történő megérkezésekor az üzlet munkatársa e-mailben tájékoztatja a vevőt.

5.6. Házhoz szállítással, illetve GLS Csomagpontra történő szállítással kért csomagok tulajdonságai
A csomag maximális súlya 40 kg lehet.
A csomagok körmérete nem haladhatja meg a 3 métert. Körméret = 2x magasság +2x szélesség + 1x hosszúság.
Maximum 2 méter hosszú áru adható fel.

5.7. Lehetséges fizetési módok webáruházban történő megrendelés esetén
A vevő a csomag feladása előtt választhat a 4. pontban részletezett fizetési módok közül:
Boltban történő készpénzes fizetés
Boltban történő bankkártyás vagy hitelkártyás fizetés
Utánvét, házhoz, illetve GLS CsomagPontra szállítással kért megrendelés esetén
Átutalási megállapodás nélküli előre utalás
Átutalási megállapodás alapján halasztott fizetésű átutalással történő fizetés
Online bankkártyás fizetés webáruházon rendelt házhoz, illetve GLS CsomagPontra szállítással kért megrendelés esetén

vissza a Tartalomhoz

6. Egyénileg rendelt termékek 
A Cromax Kft. által készleten nem tartott termékek a vevő kérésére előleg megfizetése után egyénileg megrendelésre kerülnek.
Az előleg mértéke a termék árának minimum 50%-a.
Az egyénileg rendelt termék rendelkezésre állása általában az előleg megfizetésétől számított 3-5 munkanap.
Az egyénileg rendelt termék beérkezéséről a Cromax Kft. munkatársai értesítik a vevőt.
Az egyénileg rendelt termék átvételére 5 naptári nap áll rendelkezésre.
A lemondott megrendelésre vagy az át nem vett egyénileg rendelt termékre megfizetett előleget a Cromax Kft. nem fizeti vissza, kivéve elállási jog esetén.
Az egyénileg rendelt termék visszavételére elállási jogi, vagy jótállási ügyintézés keretei között kerülhet sor.

6.1. Egyénileg rendelt termék
Egyénileg rendelt terméknek minősül minden olyan termék, amit a Cromax Kft. állandó raktárkészleten nem tart, továbbá a termék nem képezi a Cromax Kft. külső raktárkészletének részét sem.
Az egyénileg rendelt termék az előleg megfizetése után a vevő egyéni kérésére kerül megrendelésre.

6.2. Előleg egyénileg rendelt termék esetén
Az előleg mértéke minden esetben az adott terméktől függ, de minimum az adott termék ellenértékének 50%-a. Konkrét esetben bővebb tájékoztatást minden esetben az adott üzlet dolgozóitól vagy a központi webáruháztól lehet kérni.
A vevőnek lehetősége van az egyénileg megrendelt termék vételárát előlegként akár 100%-ban is megfizetni.
Személyes megrendelés esetén az előleg megfizetése készpénzben vagy bankkártyával történik.
Az előleg megfizetéséről a vevő nevére és címére szóló, előleg megjegyzéssel ellátott készpénzes vagy bankkártyás fizetési módú számla készül. Az egyéni megrendelésről egy megrendelőlap kerül kiállításra. Ez a megrendelésnél a számla elválaszthatatlan részét képezi.
A vevő a megrendeléskor az előleget tartalmazó számla és a megrendelő lap aláírásával elismeri a megrendelés tényét, az előleg megfizetését és nyilatkozik arról, hogy az előleget tartalmazó számlán és a megrendelő lapon szereplő termékre van szüksége.
Webáruházon keresztül, e-mailen, illetve telefonon történő egyéni megrendelés esetén az előleg megfizetése banki átutalással történik.
Banki átutaláskor a közleményben fel kell tüntetni a megrendelő nevét és a visszaigazolásban szereplő rendelési számot. Az egyéni rendelés minden esetben e-mailben visszaigazolásra kerül.
Az előleg megfizetéséről a vevő nevére és címére szóló átutalásos fizetési módú, az előleget tartalmazó számla készül.
A vevő a webáruházban, e-mailben vagy telefonon leadott egyéni megrendelésével és az e-mailen kapott írásbeli visszaigazolás alapján az előleg banki átutalásával elismeri az egyéni megrendelés tényét, illetve azt, hogy az átutalás alapját képező visszaigazolásban szereplő termékre van szüksége.
A vevő személyesen, az előleget tartalmazó számla és a megrendelő lap aláírásával, illetve webáruházon keresztül egyénileg rendelt termék esetén elektronikus megrendelésével és az előleg banki átutalásával igazolja, hogy megismerte és elfogadja a Cromax Kft. mindenkor hatályos általános vásárlási feltételeit.

6.3. Az egyéni megrendelés formája
Egyéni megrendelés történhet személyesen üzletben, webáruházon keresztül, e-mailben, telefonon.
Az egyéni megrendelés az előleg megfizetéséig termékre vonatkozó igénynek minősül. Az egyéni megrendelés az előleg megfizetésével válik jogilag is érvényes megrendeléssé.

6.4. Az egyénileg rendelt termék beazonosítása
Az egyéni rendelés minden formájánál (személyes, telefonos vagy elektronikus) a vevő felelőssége az adott termék pontos kiválasztása. A tévesen megrendelt termékekért és a keletkezett járulékos károkért a Cromax Kft. felelősséget nem vállal.

6.5. Az egyénileg rendelt termék szállítási ideje
Az egyénileg megrendelt termék szállítási határideje minden esetben az adott termék paramétereitől függ.
A rendelkezésre állási határidő az előleg beérkezésétől számítva általában 3-5 munkanap, de ez a termék egyedi tulajdonságaitól függően gyakran akár 1-2 hétre, de egyes kivételes esetekben 1-2 hónap időtartamra is módosulhat.
Amennyiben a megrendelt termék állapotában változás van, arról a Cromax Kft. munkatársai e-mailben értesítik a vevőt.

6.6. Értesítés az egyénileg rendelt termék megérkezéséről
Egyéni rendelés esetén mindenképpen szükséges megadni egy telefonszámot és egy e-mail címet, amin a vevő a megrendelés állapotváltozásairól értesíthető.
Amint az egyénileg rendelt termék megérkezik az átvételi helyre vagy feladásra került, a Cromax Kft. munkatársai minden esetben e-mailben értesítik erről a vevőt.

6.7. Egyénileg rendelt termék átvételére rendelkezésre álló idő
Amennyiben az értesítés folyamatosan sikertelen, vagy a sikeres értesítés ellenére a termék nem kerül átvételre az egyénileg rendelt terméket a Cromax Kft. az első értesítési kísérlettől számított maximum 5 naptári napig tárolja. (Az első értesítés időpontja megegyezik a termék átvételi helyre történő megérkezésének időpontjával)
Amennyiben 5 naptári napon belül a vevő nem veszi át a megrendelt terméket, annak további rendelkezésre állását a Cromax Kft. nem biztosítja.

6.8. Kezelési költség
A vevő az előleget tartalmazó számla aláírásával, elektronikus megrendelésével, az előleg készpénzben, bankkártyával, illetve banki átutalás útján történő megfizetésével hozzájárul ahhoz, hogy amennyiben a vevő a Cromax Kft. mindenkor hatályos általános vásárlási feltételeiben szabályozott módon az egyénileg rendelt terméket nem veszi át (és nem él az elállás jogával sem), a Cromax Kft. a megfizetett előleget kezelési költséggé minősítse.
Abban az esetben, ha a vevő az átvételi értesítés ellenére 5 naptári napon belül nem veszi át az egyénileg rendelt terméket, vagy ha az értesítési kísérlet folyamatosan 5 naptári napon keresztül sikertelen, a termék további rendelkezésre állása nem biztosított. A megrendeléskor megfizetett előleget a Cromax Kft. a vevő hozzájárulása alapján kezelési költségnek minősíti, és azt később sem fizeti vissza, illetve a termék átvételére sincsen a későbbiekben lehetőség. Halasztó határidő nincs. A vevő az Általános Vásárlási Feltételek elfogadásával, a számla aláírásával adja hozzájárulását.

vissza a Tartalomhoz

7. Cseredarab  
A Cromax Kft. által forgalmazott termékek meghatározott köre cseredarab köteles.
A cseredarab díja a megfelelő cseredarab határidőben történő leadásakor visszajár.

7.1. A cseredarab meghatározása
Az autóalkatrész gyártó cégek technológiájuk fejlesztése, a nemzetközi előírások, a termékek újrahasznosítása miatt bevezették a cseredarab programot. Cseredarab az a régi kis vagy nagy fődarab, amely üzemszerű használat során elkopott, meghibásodott, használatra alkalmatlanná vált, de sérülésektől mentes.
A gyártók, termékeik nagyobb körét csak megfelelő cseredarab ellenében értékesítik. Ennek értelmében a Cromax Kft. által forgalmazott termékeknek egy meghatározott köre cseredarab köteles.
A cseredarab köteles termékekről tájékoztatást a Cromax Kft. webáruházában található adott termékoldalról, a Cromax webáruházától telefonon a +36 20 355 1345-ös telefonszámon, illetve a Cromax üzletekben dolgozó kollégáktól kaphat.
Azon termékek forgalmazásakor, melyek cseredarab-díj kötelesek, minden esetben a vevő nevére és címére szóló számla kerül kiállításra. Amennyiben a vevő nem kívánja nevét és címét megadni, a cseredarab köteles termék számára nem értékesíthető.
A vevő a kiállított, cseredarab-díjat is tartalmazó számla aláírásával elismeri, hogy az általános vásárlási feltételeket megismerte és értelmezte, annak tartalmát vásárlásával elfogadta.

7.2. A cseredarab átadásának határideje
A cseredarab átadásának határideje a cseredarab-díj köteles termék vásárlásától (számla dátuma) számított 30 naptári nap. Ennek letelte után cseredarab-díj visszafizetésére a Cromax Kft. nem kötelezhető.

7.3. Cseredarab díj
Amennyiben nem áll rendelkezésre, vagy az előírt feltételeknek nem felel meg a rendelkezésre álló cseredarab, a gyártók úgynevezett cseredarab díjat számolnak fel.
A cseredarab díja minden esetben kiszámlázásra kerül.
A vevő a cseredarab díjat a vonatkozó termék megvásárlásakor köteles megfizetni. Megfelelő cseredarab megléte és határidőn belül történő átadása esetén a cseredarab-díj visszafizetésre kerül, értékéről sztornó számla készül.
A cseredarab díj kiszámlázásától (ez megegyezik a termék megvásárlásával) számított 30 naptári napon túl cseredarab-díjat a Cromax Kft. nem fizet vissza.
A cseredarab díj visszafizetése megfelelő cseredarab határidőn belüli átadása esetén történhet. A cseredarab-díj visszafizetése minden esetben a cseredarab-díj megfizetésével megegyező fizetési módon történik. Készpénzes számla esetén a cseredarab-díj készpénzben kerül visszafizetésre. Bankkártyás, átutalásos, postai fizetési módú számlán megfizetett cseredarab-díj átutalással kerül visszafizetésre, melyhez szükség van a vevő bankszámlaszámára. A cseredarab-díj átutalással történő visszafizetésének határideje a számlával egy tekintet alá eső okirat (sztornó számla) kiállításának dátumától számított 30 naptári nap.
7.4. A megfelelő cseredarab általános kritériumai
Tiszta: Minden egységet megtisztítva kell visszaszállítani.
Megfelelő a csomagolása: A cseredarabot az átvett új termék eredeti csomagolásába kell visszacsomagolni és visszaszállítani. A csomagolás nem lehet szakadt vagy szennyezett.
Korróziómentes: Az alkatrész ne legyen túlzottan korrodált (felújítható legyen)!
Sérülésmentes: Baleset, nyers erő, tűz okozta sérülések nem lehetnek a cseredarabon.
Hiánytalan és összeszerelt: Minden egységet teljesen összeszerelt állapotban kell visszajuttatni. Tartalmaznia kell minden kapcsolódó alkatrészt olyan formában, ahogy ki lett szolgálva (ide tartoznak pl. a záró kupakok).
Típus azonos.
Teljes mértékig megegyezik az új alkatrésszel.
Konkrét alkatrész cseredarabjára vonatkozó előírásokról tájékoztatást kérhet az üzletben dolgozó kollégáktól, illetve a Cromax webáruházától telefonon a +36 20 355 1345-ös telefonszámon. 

vissza a Tartalomhoz

8. Jótállás, szavatosság  
A Cromax Kft. a szavatossági, jótállási igényt a gyártó, illetve annak képviselője felé továbbítja.
A szavatossági, jótállási ügyintézés a szükséges igazolások együttes rendelkezésre állása esetén indul meg. A jótállási igény érvényesítésére – a jótállásra vonatkozó fejezetcímben foglalt eltérésekkel - a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

8.1. A jótállás ideje
a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
c) 250 000 forint eladási ár felett három év.
A Cromax Kft. forgalmazóként jótállási igényt nem bírál el, minden esetben a jótállási igényt a gyártó, illetve képviselője felé továbbítja.

8.2. A jótállás bontott alkatrészek esetén
A bontott termék jellegéből adódóan nem új, már használt, futott, ezáltal élettartama kevésbé kiszámítható, nem előrelátható. Éppen ezért bontott termékre a Cromax Kft. kizárólag a saját szervizében történő beépítés esetén vállal beszerelési jótállást.
A beszerelési jótállás fogalma: a Cromax Kft. az általa forgalmazott bontott terméket az eladás pillanatában működőképes, rendeltetésszerű használtra alkalmas állapotában értékesíti és működőképes állapotban szereli azt be.
Ezen túlmenően bontott termékre a Cromax Kft. jótállást nem vállal. A további használat során keletkezett hibákért felelősséggel nem tartozik.
A vevő a bontott termék megvásárlásával elfogadja a Cromax Kft. bontott termékek jótállására vonatkozó általános vásárlási feltételeit.
Azon bontott termékek esetében, amelynek minősége, rendeltetésszerű használatra való alkalmassága szemrevételezéssel megállapítható (pl.: karosszéria elemek, nem mechanikus, nem elektronikus termékek) a Cromax Kft. jótállást nem vállal.
A vevő vásárlásával elismeri, hogy adott bontott terméket szemrevételezte, átvizsgálta, annak minőségét megfelelőnek találta.

8.3. Jótállás elektromos alkatrészek esetén
A Cromax Kft. saját szervizében beépített elektromos termékek esetén a jótállás időtartama az új termékekre adott jótállás idejével megegyezően 10.000 Ft értékhatár alatt 6 hónap, 10.000 Ft értékhatár felett 1 év, melyet a gyártó külön szabályozás alapján kiterjeszthet.

8.4. A jótállási igény érvényesítésének kizáró okai
Amennyiben bármelyik kizáró ok fennáll a jótállási igény automatikusan elutasításra kerül.
Nem áll rendelkezésre a termék.
A termék nem a Cromax Kft. által értékesített termék.
Nem áll rendelkezésre a vásárlást igazoló névre és címre szóló számla vagy annak másolata, amely egyben a jótállási jegy is.
A vevő nem tudja hitelt érdemlően igazolni, hogy az előírásoknak megfelelően szerelték be az alkatrészt.
Nincs számla és hivatalos szerelői szakvélemény a szakszerű szerelésről.
A jótállási igény a jótállási időn túl érkezett be.
Az alkatrészt nem a gyárilag előírt körülmények között, és nem az előírt működési feltételeknek megfelelően működtették.
Az alkatrészt nem a megfelelő gépjárműbe építették be.
Bármilyen változtatást hajtottak végre az alkatrészen.
A meghibásodás természetes elhasználódás miatt keletkezett.
Az alkatrész meghibásodását baleset, bűncselekmény, szándékos rongálás vagy külső környezeti behatás, vis major okozta.
A termék elektromos termék, melyet nem a Cromax Kft. szervizében építettek be.
A termék bontott termék, melyet nem a Cromax Kft. szervizében építettek be.
Bármely esetleges további, jogszabályban rögzített jótállási kötelezettséget kizáró ok fennállása.

8.5. Ami a jótállás érvényesítéséhez szükséges
Jótállási igény benyújtása esetén az ügyintézéshez a következőkben felsoroltak együttes rendelkezésre állása szükséges. Amennyiben ezek közül bármelyik hiányzik, a jótállási igény automatikusan elutasításra kerül. A jótállási igényt a vásárlás helyszínén (számla kiállítása helyén) lehet benyújtani. Webáruházon keresztül, házhoz szállítással rendelt termékek esetén a webáruházas kollégák adnak bővebb tájékoztatást.
A termék.
A termék vásárlását igazoló névre és címre szóló számla, amely egyben a jótállási jegy is.
A termék továbbértékesítése esetén a számlafolyamat összes számlája.
A termék beszerelését végző szakszerviz által kiállított javítási, beszerelési számla, a szakszerű szerelésről szóló beszerelési nyilatkozat, munkalap.
A meghibásodott termék kiszerelését végző szakszerviz által a szakszerű kiszerelésről szóló nyilatkozat, kiállított számla és munkalap.
Nyilatkozat a be-, illetve kiszereléskori kilométeróra állásáról.
A gépjármű egyértelmű beazonosítására szolgáló forgalmi engedély másolata.
A termék jellegének megfelelő kiegészítő mérési lapok (pl.: fékmérés eredménye).
Szükség esetén járulékos alkatrészek.
Beszállító, gyártó által kért egyéb igazolások.
A hibásnak vélt termék borítását tilos megbontani, mivel így már nem egyértelműen megállapítható a hiba keletkezése.
Gyári Opel alkatrészek jótállásával kapcsolatban a gyártó további követelményeket is támaszt a kivizsgálás során.
Ezek a követelmények a következők:
A hibás alkatrész kiszerelése előtt minden esetben értesíteni kell a Cromax Kft.-t.
A beszállító kiszerelt állapotban nem tudja megvizsgálni az alkatrészt. Azt az autóba beszerelt állapotban el kell juttatni egy, a beszállítóval egyeztetett márkaszervizbe, ahol a jótállási igényt elbírálják.
Amennyiben a jótállási igény elutasításra kerül, a vizsgálat díját a vevőnek kell fizetnie.
A hibás alkatrész jóváírása vagy cseréje csak a gyártó által jóváhagyott esetekben lehetséges.
9.6. Jótállási ügyintézés ideje
A jótállási igény elbírálásának ideje a vevő által benyújtott minden szükséges dokumentum együttes beérkezésétől számított 15 munkanap.
A jótállási igény elbírálásához külső szakértő, beszállító, gyártó bevonása szükséges a jótállási igény elbírálásának ideje a szakértői, gyártói, beszállítói vizsgálat idejével hosszabbodik meg.
A Cromax Kft. a külső, nem saját vizsgálatainak idejére és kimenetelére nem tud hatást gyakorolni.

8.7. A jótállási ügyintézés kimenetele
Elfogadott jótállási igény
Amennyiben a jótállási igény elfogadásra kerül, a Cromax Kft. értesítése alapján a vevő kérheti az elfogadott jótállási igény érvényesítését a 9.10. pont szerint.
Elutasított jótállási igény
Amennyiben a jótállási igény elutasításra kerül, a vevő az elutasításról szóló tájékoztatástól számított maximum 30 naptári napon belül kérheti a meghibásodott termék átadását. Ettől számítva az átadásra a logisztikai folyamatokat figyelembe véve a Cromax Kft.-nek 15 naptári nap áll rendelkezésére. 30 naptári napon túl jelzett igényeket a Cromax Kft. nem veszi figyelembe, ezen túl a meghibásodott alkatrész átadására nincs lehetőség.

8.8. Helyettesítés és jótállási ügyintézésből adódó felelősségvállalás
A Cromax Kft. a jótállási ügyintézésre átadott, meghibásodott termék helyettesítésére csere terméket semmilyen körülmények között nem biztosít.
A jótállási ügyintézésből adódó állásidő és egyéb járulékos költségek tekintetében a Cromax Kft. kártérítési felelősséggel nem tartozik.
A járulékos költségek megtérítésére felmerült igény esetén szakszerviz által hitelesített (aláírás és pecsét), dokumentált, A4 formátumú papíron, nyomtatott formában jegyzett kárfelmérés szükséges.

8.9 Szavatosság 
Azon termékekre, amelyek eladási ára 10.000,- Ft, vagy az alatti, kötelező jótállás – jogszabály alapján – nem vonatkozik, ugyanakkor a fogyasztót megilletik a szavatossági jogok. 
A szavatosság ideje 2 év. A szavatosság ideje a termék megvásárlásakor kezdődik. Az ÁVF. 9. pontjában meghatározott jótállási időn túl a szavatosság a termék vásárlásától (számla kelte) számított maximum 2 évig terjed.
A szavatosság ideje alatt a bizonyítási kötelezettség a vevőt terheli (kivéve a szavatosság első 6 hónapja).
A szavatosság az elektromos és bontott termékekre is érvényes. (vissza)

8.10. Általános szavatossági, jótállási tájékoztatás:
Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás
Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a webshopot üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles.
Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS
A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

vissza a Tartalomhoz

9. A vásárlástól való elállás joga   
Elállás joga üzletben történő vásárlás esetén:
A Cromax Kft. kizárólag sértetlen állapotban, sértetlen és tiszta eredeti csomagolásban lévő, be nem épített terméket vesz vissza.
A visszavétel 3 munkanapig lehetséges. 3 munkanapon túl a terméket nem tudjuk visszavenni!


Elállás joga a webshopban történő vásárlás esetén:
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztónak minősülő vásárló (a továbbiakban Fogyasztó) a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.
Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.
Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés megtérítését.

Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót az alábbi esetekben:
a) olyan termék tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ,
b) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak,
c) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
d) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási díjat is.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címén leadni.
Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.
Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.
A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.
A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.
Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt követtkezett be.
A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Szolgáltató részére.
Fogyasztónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Fogyasztót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Fogyasztó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.
Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen ÁVF-ben található elérhetőségeken.
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerinti indokolás nélküli elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.
Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

Elállási jog gyakorlásának a menete:
Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal úgy köteles az elállási szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot a Szolgáltató elérhetőségeinek egyikére elküldeni.
A fogyasztó elállási jogát az ÁVF mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.
Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, email vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az email illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe.
A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A Fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.
Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a Fogyasztó az elállási joggal.

9.1. Általános termék visszavételi feltételek
A Cromax Kft. kizárólag olyan, a Cromax Kft.-től vásárolt terméket vesz vissza, amit nem építettek be annyira, hogy annak ismételt értékesítése ne lenne megoldható. A terméket dobozával együtt külön kell becsomagolni. Elektromos, bontott termékek visszavételére kizárólag jótállási ügyintézés keretein belül kerülhet sor, aminek egyedi szabályozását az ÁVF. 9. pontja tartalmazza.

vissza a Tartalomhoz

10. A vásárlási folyamatból kizárható   
A vásárlásból kizárható az a magánszemély vagy jogi személy, aki a Cromax Kft. mindenkor hatályos általános vásárlási feltételeinek rendelkezéseit nem tartja be.
Ilyen indokok még:
A vásárlási folyamat során nevét és címét nem adja meg.
Olyan magatartást tanúsít, amellyel sérti a közvetlen környezetében lévők jogos érdekeit, testi épségét, fenyegeti biztonságát.
Jognyilatkozat tételére nem jogosult.
Cselekvőképtelen vagy korlátozottan cselekvőképes. 

vissza a Tartalomhoz

11. Érvényesség    
A Cromax Kft. általános vásárlási feltételeinek utolsó verziója 2016. június 30-tól visszavonásig érvényesek.
A Cromax Kft. az általános vásárlási feltételek egyoldalú módosításának jogát kizárólagosan fenntartja, figyelemmel azonban a fogyasztói jogok védelmére. A módosításról tájékoztatást az üzletekben, illetve a webáruház ÁVF. pontja alatt nyújt.
További tájékoztatás az általános vásárlási feltételekkel kapcsolatban a Cromax Kft. ügyfélszolgálatán kérhető. 

vissza a Tartalomhoz

12. Felügyeleti szervek   
Józsefvárosi Polgármesteri Hivatal, 1086 Budapest, Baross u. 63-67. Tel.: +36 1 459 2100
Budapest Főváros Kormányhivatala Műszaki, Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály 1052 Budapest, Városház u. 7. Tel.: +36 1 450 2598
Budapesti Békéltető Testület, 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Tel.: +36 1 488 2131

vissza a Tartalomhoz

13. Panaszkezelés rendje   

Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
A szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
Az írásbeli panaszt a szolgáltató 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbi elérhetőségeken.
A szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető testületi eljárást.
Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is:

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
GPS koordináták: X 19,071 Y 47,496
Központi telefonszám: +36 1 459 4800
Faxszám: +36 1 210 4677
E-mail: nfh@nfh.hu

Vagy területi szerveihez:
Budapest Főváros Kormányhivatala
Műszaki, Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály

Fogyasztóvédelmi Osztály vezetője: Dr. Bobál Pál,
Fogyasztói Kapcsolatok Osztály vezetője Selmeczi Zsuzsanna

Cím: 1052 Budapest, Városház u. 7.
Postacím: 1364 Budapest, Pf.: 144.
Telefonszám: +36-1 450-2598
E-mail: fogyved_kmf_budapest@nfh.hu

Ügyfélszolgálat (rezsipont):

Hatósági Tanácsadó Iroda:

Személyes ügyfélszolgálat (1052 Budapest, Városház u. 7.):
Kedd: 09.00-13.00; 14.00-16.00
Csütörtök: 09.00-13.00; 14.00-16.00
Péntek: 10.00-12.00

telefonos ügyfélfogadás: +36-1/450-2598
Hétfőtől- Csütörtökig: 09.00-13.00; 14.00-16.00
Pénteken:09.00-13.00

Fogyasztóvédelmi Rezsipont:

Személyes ügyfélszolgálat (1052 Budapest, Városház u. 7.):
Hétfő: 09.00-13.00; 14.00-16.00

Szerda: 09.00-13.00; 14.00-16.00

telefonos ügyfélfogadás: +36-1/450-2592
Hétfőtől- Csütörtökig: 09.00-13.00; 14.00-16.00

Pénteken: 09.00-13.00

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság területi szerveinek listáját itt találja:
http://www.nfh.hu/teruleti
Panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Mátyus Mariann
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;

Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;

Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;

Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dékány László, Jerney Zoltán
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;

Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Kirst László
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: info@hbkik.hu;

Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Pintérné Dobó Tünde
E-mail cím: tunde@hkik.hu;

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu;

Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu;

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;

Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Mátyás Tibor
E-mail cím: kamara@tmkik.hu;

Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008
Fax száma: (88) 412-150
Név: Dr. Óvári László
E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: dr. Koczka Csaba
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.
Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

vissza a Tartalomhoz

14. SZERZŐI JOGOK 
Miután a cromax.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a Cromax.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül, kivéve az ÁVF szövegét, melynek letöltéséhez és elektronikus tárolásához Szolgáltató kifejezetten hozzájárul.
A Cromax.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.
A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.
Tilos a Cromax.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a Cromax.hu weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.
A Cromax.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.
Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 80.000 Ft, illetve szavanként bruttó 20.000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.

vissza a Tartalomhoz

15. ADATVÉDELEM   
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://cromax.hu/adatvedelem

vissza a Tartalomhoz